בעקבות "שכחו אותי בבית 2" בניו יורק

"שכחו אותי בבית 2: אבוד בניו יורק" (Home Alone 2: Lost in New York), סרט ההמשך האהוב משנת 1992, הפך זה מכבר לקלאסיקה. העלילה עוקבת אחרי קווין מקאליסטר, אשר שוב מופרד בטעות ממשפחתו ומוצא את עצמו הפעם לבד בניו יורק לקראת חג המולד. יחד איתו מגיעים במקרה לעיר גם השודדים הנודעים הארי ומארב. העיר הופכת לזירה של הרפתקאות מצחיקות, קסם חג המולד, וקרבות מתוחכמים בין הילד החכם לשודדים המגושמים. אז אם אתם מעריצים של הסרט או סתם תיירים שרוצים לחוות את ניו יורק דרך עדשה קולנועית, הנה מדריך מפורט לכל אתרי הצילום העיקריים.

  1. גשר קווינסבורו (גשר אד קוך) Ed Koch Queensboro Bridge, New York, NY 10044 עם תיק מלא בכסף וכרטיסי אשראי שהשאיר לו אביו, קווין תופס מונית צהובה משדה התעופה ונוסע דרך גשר קווינסבורו המפורסם למנהטן. מהחלון האחורי הוא צופה בקו הרקיע של העיר בהתרגשות.
  2. אולם הקונצרטים רדיו סיטי 1260 6th Ave, New York, NY 10020
    בתחילת הביקור קווין עובר ליד רדיו סיטי מיוזיק הול, אחד מאולמות הקונצרטים והבידור המפורסמים בעולם. המראה של האולם מקושט לחג מעורר בקווין תחושה של פליאה ושמחה.
  3. מסעדת אמפייר דיינר 210 10th Ave, New York, NY 10011 עוד אתר בדרכו של קווין הוא מסעדת האמפייר דיינר ההיסטורית בצ'לסי, שם הוא לוקח פלאייר מסנטה על קביים. המקום עדיין פעיל עד היום ונחשב מוסד ניו יורקי קלאסי.
  4. באטרי פארק New York, NY 10004 כשקווין מגיע לדרום מנהטן, הוא נכנס לבאטרי פארק ומתבונן בעיר דרך משקפת. הנוף של מפרץ ניו יורק ופסל החירות ברקע מעורר בו תחושה של עצמאות וחופש.
  5. פסל החירות Liberty Island New York, NY 10004 באופן סמלי, קווין צופה בפסל החירות דרך המשקפת, דבר המדגיש את  העובדה שהוא משוחרר כרגע מכל מגבלות המשפחה ונהנה מחופשה חלומית משלו בעיר הגדולה.
  6. מרכז הסחר העולמי (כיום כמובן זהו אתר הנצחה) 180 Greenwich St, New York, NY 10007
    קווין מבקר בתצפית של מגדלי התאומים ומצלם משם את הנופים המדהימים, תשע שנים לפני האסון הנורא שפקד את המקום. כיום האתר משמש כהנצחה מכובדת לקורבנות הפיגוע.
  7. שוק הדגים פולטון New York, NY 10038 המפגש הראשון של קווין, הארי ומארב בעיר מתרחש בשוק הדגים של דרום סיפורט. שני הנוכלים מסתתרים במשאית דגים לאחר בריחתם מהכלא ומתכננים לשדוד חנות צעצועים.
  8. תחנת רכבת תחתית ברחוב 57 New York, NY 10019 הארי ומארב נוסעים ברכבת התחתית ומתכננים את צעדיהם הבאים, כולל הכינוי החדש "הדביקים". בינתיים הם עוצרים כדי לגנוב כמה מטבעות מדלי של סנטה.
  9. סנטרל פארק New York, NY 10024 מספר סצנות מכריעות בסרט מתרחשות בסנטרל פארק, בין אם זה ליד מזחלת וולמן ומרכז הפארק או בחלק הצפוני ליד הטרנספר של רחוב 96. כאן קווין פוגש לראשונה את "גברת היונים".
  10. פלאזה גרנד ארמי Grand Army Plaza, New York, NY 10065 הכיכר בכניסה לסנטרל פארק משמשת כאתר המפגש המפתיע הראשון בין קווין לשודדים. משם הם עוקבים אחריו למלון, שם הוא שוהה.
  11. מלון פלאזה 768 5th Ave, New York, NY 10019 קווין שוהה בסוויטה מפוארת (מס' 411) במלון פלאזה היוקרתי, הודות לכרטיס האשראי של אביו. שם הוא נהנה מחדר מפנק.
  12. זירת החלקה על הקרח וולמן 830 5th Ave, New York, NY 10065 הארי ומארב מתכננים את שוד חנות הצעצועים כשהם יושבים ליד הזירה הציורית בסנטרל פארק. מארב אפילו מנסה להחליק על הקרח, ללא הצלחה יתרה.
  13. "דאנקן'ס טוי צ'סט" (FAO Schwarz) 767 5th Ave, New York, NY 10153 קווין מגיע לחנות הצעצועים המדהימה ורוכש כמה מוצרים שימושיים, כולל מפת ניו יורק, בועות ירוקות, וסכין שוויצרית. הארי ומארב מבחינים בו במקום ומתחילים לרדוף אחריו.
  14. תכשיטי ואן קליף וארפלס 744 5th Ave, New York, NY 10022 בבריחה מהשודדים קווין עובר ליד חנות התכשיטים המפורסמת, שם הוא קונה במהירות כמה שרשראות מרוכל רחוב ומפזר אותן כדי להכשיל את רודפיו.
  15. מזרקת בתסדא Terrace Dr, New York, NY 10024
    לאחר שברח מהמלון, קווין נס על נפשו מהשודדים עד שהוא מוצא מחסה זמני במזרקה היפהפייה בלב סנטרל פארק. משם הוא עובר לבית הדוד והדודה.
  16. קרנגי הול 881 7th Ave, New York, NY 10019 "גברת היונים" לוקחת את קווין לסיור באולם הקונצרטים ההיסטורי, שם הם מוצאים מחסה בעליית גג נסתרת ומלאה בחפצים ישנים. ברקע הם שומעים מקהלה ששרה.
  17. בית החולים לילדים סנט אן 525 W 112th St, New York, NY 10027 קווין עוצר ליד בית החולים הבדיוני "סנט אן" בו אמורים להתקבל תרומות מחנות הצעצועים. כשהוא רואה את הילדים, הוא נחוש למנוע מהגנבים לקחת את הכסף שמיועד עבורם.
  18. טיימס סקוור Manhattan, NY 10036 בטיימס סקוור הסואן האמא קייט משוטטת בחיפוש אחרי קווין, שואלת אנשים אם ראו אותו ומבקשת עזרה ממשטרת ניו יורק. קצין משטרה מייעץ לה לחשוב כמו בנה ולנחש לאן הלך.
  19. מרכז רוקפלר 45 Rockefeller Plaza, New York, NY 10111 הסצנה המרגשת של איחוד המשפחה מתרחשת בכיכר רוקפלר המפורסמת, מול עץ חג המולד העצום. שם מבין קווין שחג המולד האמיתי הוא להיות עם האנשים שאתה אוהב.

אז בפעם הבאה שאתם מתכננים טיול לניו יורק, קחו השראה מהסרט ועקבו אחר המסלול של קווין. תוכלו לחוות הרפתקה קולנועית בלתי נשכחת, אבל אל תשכחו להישאר קרובים למשפחה…

Powered by GetYourGuide
Scroll to Top