מוזיאונים בניו יורק

ניו יורק – עיר המוזיאונים

אחד המאפיינים הבולטים של העיר ניו יורק הוא המבחר העצום של מוזיאונים מגוונים ואיכותיים השוכנים בה, המציגים אוספי אמנות, היסטוריה ומדע מרתקים.

בעיר יש מוזיאונים מכל הסוגים והמינים, החל במוזיאוני אמנות מהחשובים בעולם, מוזיאון טבע מרהיב, מוזיאונים בנושאים יהודיים ועד לשלל מוזיאוני ילדים.

המוזיאונים בניו יורק מהווים עדות חיה לפסיפס האנושי, התרבותי, ההיסטורי והאמנותי של העיר הגדולה. הם מזמינים מבקרים מכל רחבי העולם להתרשם, ללמוד ולהתפעל מהיצירתיות והדמיון האנושי. המוזיאונים הרבים הם אחד הביטויים המובהקים למרקם הקוסמופוליטי והתרבותי העשיר של ניו יורק.
להלן רשימה של המוזיאונים המרכזיים בעיר ניו יורק, מסודרים לפי חשיבותם (לדעתי הסובייקטיבית כמובן).

גם אם אתם לא חובבי מוזיאונים גדולים, מציעה לכם לדגום לפחות אחד מראש הרשימה, לא תצטערו.

רשימת המוזיאונים בניו יורק

מוזיאון המטרופוליטן The Metropolitan Museum of Art

מוזיאון המטרופוליטן לאמנות בניו יורק, הידוע גם בשם "המט", הוא אחד המוזיאונים הגדולים, החשובים והפופולריים ביותר בעולם. המוזיאון ממוקם בשדרה החמישית באפר איסט וגובל בסנטרל פארק. הוא מכיל אוסף של למעלה מ-2 מיליון יצירות אמנות ועתיקות מרחבי העולם.
מוזיאון המטרופוליטן נוסד בשנת 1870 על ידי קבוצה של אזרחים עשירים בניו יורק, ששאפו להקים מוזיאון לאמנות שיהיה פתוח לקהל הרחב. המוזיאון נפתח לציבור לראשונה בשנת 1877, והוא הציג אוסף קטן של ציורים, פסלים וחפצי אמנות אחרים. לאורך השנים, המוזיאון צמח והתפתח, והוא הפך לאחד המוזיאונים הגדולים והחשובים בעולם. האוסף של המוזיאון כולל יצירות אמנות מכל תקופה בהיסטוריה, החל מהעת העתיקה ועד ימינו. בין היצירות הידועות ביותר במוזיאון ניתן למצוא את "הצעקה" של אדוורד מונק, "הנוף עם הכנסייה" של רמברנט, ו"הדונה מכובדת עם כובע נוצות" של ליאונרדו דה וינצ'י.

אוסף המוזיאון מחולק ל-17 מחלקות, המציגות אמנות מרחבי העולם. בין המחלקות הבולטות ניתן למצוא את המחלקות הבאות:

  • אמנות עתיקה: המחלקה מציגה אמנות מיוון העתיקה, רומא העתיקה, מצרים העתיקה ועוד. אם אתם עם ילדים הם יעופו על המקום.
  • אמנות אירופית: המחלקה מציגה אמנות מאירופה, החל מהעת העתיקה ועד ימינו.
  • אמנות אמריקאית: המחלקה מציגה אמנות אמריקאית, החל מהקולוניאליזם ועד ימינו.
  • אמנות אסייתית: המחלקה מציגה אמנות מרחבי אסיה, החל מהעת העתיקה ועד ימינו.

תערוכות מתחלפות: המוזיאון מציג גם תערוכות מתחלפות רבות, המציגות יצירות אמנות מרחבי העולם. 

אם אתם מתכננים ביקור בניו יורק, אני ממליצה ממש להקדיש זמן לביקור במוזיאון המטרופוליטן. זוהי חוויה שלא תשכחו. המלצה שלי: אין לכם הרבה סבלנות או מטיילים עם ילדים – בקרו באגף המצרי, היווני וכלי הנשק.

מה עוד יש בסביבה? הסנטרל פארק, שכונת האפר איסט, רכבל לאי רוזוולט, בית הכנסת פארק איסט.

כרטיסים: 30$ למבוגר, 22$ לפנסיונרים, 17$ לסטודנטים, ילדים עד גיל 12 בחינם.

כתובת: 1000 5th Ave, New York, NY 10028

שעות פתיחה: א-ג, ה – 10:00-17:00, ו-ש – 10:00-21:00, ד – סגור.
סגור גם בחג ההודיה, ב-25.12, 1.1 וביום השני הראשון של חודש מאי.

המוזיאון לאומנות מודרנית מומה Museum of Modern Art (MoMA)

המוזיאון לאומנות מודרנית מומה (MoMA) בניו יורק נפתח לראשונה בשנת 1929 ונחשב לאחד המוזיאונים החשובים והמשפיעים בעולם לאומנות מודרנית ועכשווית. המוזיאון ממוקם במנהטן ומציג אוסף עצום של יצירות אמנות חשובות מתחילת המאה ה-20 ועד ימינו, ביניהן ציור, פיסול, אדריכלות, צילום, אמנות דיגיטלית ועוד.

האוסף כולל יצירות של אמנים חשובים ומשפיעים כמו פאבלו פיקאסו, סלבדור דאלי, אנדי וורהול, ג'קסון פולוק, קלוד מונה ועוד רבים אחרים. המוזיאון גם מארח תערוכות מתחלפות לאורך השנה בנושאים שונים ומגוונים.

המבנה המקורי של המוזיאון תוכנן על ידי האדריכלים פיליפ ג'ונסון ואדוארד סטונס ונפתח ב-1929. מאז עבר המוזיאון שיפוצים והרחבות רבות, האחרונה שבהן ב-2004. MoMA נחשב לאחד הסמלים הבולטים של התרבות והאומנות המודרנית בעיר ניו יורק ובעולם.

מה עוד יש בסביבה? מרכז רוקרפלר, טיימס סקוור, סנטרל פארק.

כרטיסים – החל מ27$, מעל גיל 65 ונכים 20$, סטודנטים גם מהארץ 15$, ילדים עד גיל 16 בחינם. כרטיסים בקופה עולים יותר כך שעדיף להזמין מראש.

שעות פתיחה: 10:30-17:30, בשבת עד 19:00. סגור בחג המולד ובחג ההודיה.

המוזיאון להיסטוריה של הטבע American Museum of Natural History

המוזיאון האמריקאי לתולדות הטבע בניו יורק נוסד בשנת 1869 ונחשב לאחד המוזיאונים הגדולים והחשובים בעולם בתחום מדעי הטבע וההיסטוריה של כדור הארץ.

המוזיאון ממוקם בסמוך לסנטרל פארק, ותצוגותיו כוללות אוספים עצומים בנושאי זואולוגיה, אנתרופולוגיה, פלאונטולוגיה, אסטרונומיה, מינרלוגיה ועוד. המבקרים יכולים לצפות בשלד של טירנוזאורוס רקס, אוסף גדול של מאובנים, תצוגה של יהלומים ומינרלים, דיורמות על בעלי חיים ותרבויות שונות ועוד. המוזיאון גם מארח תערוכות מתחלפות בנושאי מדע שונים.

המוזיאון עוצב בסגנון נאו-רומנסקי ונחנך ב-1877. הוא עבר הרחבות רבות וכיום כולל 45 אולמות תצוגה. המוזיאון נחשב לאחד האתרים התיירותיים הפופולריים ביותר בניו יורק. ממליצה בחום לא לוותר על ביקור בו, במיוחד אם אתם מטיילים עם ילדים אבל לא רק.

מה עוד יש בסביבה? סנטרל פארק, שכונת האפר ווסט, מרכז לינקולן.

כרטיסים: 28$, ילדים מגיל 3-16 16$, סטודנטים ומעל גיל 60 – 22$.
שעות פתיחה: 10:00-17:30
סגור בחג ההודיה (28.11)  ובחג המולד (25.12)

המוזיאון לזכר ארועי ה-11 בספטמבר National September 11 Memorial & Museum

המוזיאון הלאומי לזכר ארועי ה-11 בספטמבר ממוקם בניו יורק על השטח בו עמדו מגדלי התאומים שנהרסו בפיגועי 11 בספטמבר 2001. המוזיאון נפתח בשנת 2014 והוא כולל אנדרטה ומוזיאון המנציחים את זכר 2,977 האנשים שנהרגו בפיגועי הטרור. האנדרטה כוללת שני בורות ענקיים שנבנו במקום בו עמדו המגדלים, עם זרמי מים הנופלים לתוכם ויוצרים אפקט של נפילה לתהום אינסופית.

המוזיאון מציג תערוכות הקשורות לאירועי אותו יום, כולל חפצים אישיים של קורבנות, סרטים ותמונות מהאירוע. המוזיאון מהווה אתר זיכרון חשוב לאירוע הטראומטי בהיסטוריה האמריקאית ולאלפי הקורבנות שנספו.
זהו אתר מטלטל מאוד ולדעתי הוא חובה לכל מי שמבקר בניו יורק. לא מתאים לילדים קטנים.

מה עוד יש בסביבה? אנדרטת אסון התאומים, תצפית One, קניון אוקולוס, גשר ברוקלין, וול סטריט, שייט לפסל החירות, באטרי פארק, המוזיאון היהודי.

שעות פתיחה: 9:00-19:00. סגור בימי שלישי.
כניסה חינם בימי שני בשעות 17:30-19:00 מותנה בהזמנת כרטיס חינם מראש. החלוקה נפתחת באותו יום בשעה 7:00 וכל הקודם זוכה.

מוזיאון וויטני לאומנות אמריקאית Whitney Museum of American Art

מוזיאון וויטני לאומנות אמריקאית נוסד בשנת 1930 על ידי הפסלת ואספנית האמנות גרטרוד ונדרבילט וויטני. המוזיאון ממוקם במנהטן שבניו יורק ומתמקד בתצוגה וקידום של אמנות אמריקאית מתחילת המאה ה-20 ועד ימינו.

אוסף המוזיאון כולל אלפי ציורים, פסלים, מיצבים, צילומים ועבודות וידאו ואמנות דיגיטלית של אמנים אמריקאים חשובים. בין האמנים הבולטים שמיוצגים באוסף: אנדי וורהול, ג'קסון פולוק, ג'ורג'יה אוקיף, אדוארד הופר ואחרים.

המבנה המקורי של המוזיאון עוצב על ידי האדריכל מרסל ברויר בסגנון מודרני ונחנך ב-1966. ב-2015 עבר המוזיאון למשכנו הנוכחי שתוכנן על ידי האדריכל רנצו פיאנו. מוזיאון וויטני נחשב לאחד המוסדות החשובים ביותר לאמנות מודרנית אמריקאית.

מה עוד יש בסביבה? צ'לסי מרקט, ההיי ליין, ליטל איילנד, חוף Gansevoort Peninsula, שכונת גריניץ' וילג'.

כרטיסים: 30$, סטודנטים ופנסיונרים 24$.
ילדים עד גיל 18 בחינם.
נכים 18$ עם מלווה בחינם.
בהזמנה מהקישורים להלן ביטול בחינם עד 24 שעות לפני.

שעות פתיחה: ב, ד, ה, ו, שבת, ראשון 10:30-18:00. סגור בימי שני.

כניסה חינם: בימי שישי בין השעות 17:00-22:00 וביום ראשון השני בכל חודש. יש להזמין כרטיסים מראש.

מוזיאון גוגנהיים Solomon R. Guggenheim Museum

מוזיאון גוגנהיים בניו יורק נוסד בשנת 1937 וממוקם בשדרה החמישית במנהטן סמוך לסנטרל פארק. המוזיאון מתמחה באמנות מודרנית ועכשווית ובעיקר בזרמים של אמנות אבסטרקטית וקונספטואלית.

האוסף הקבוע כולל יצירות של ואסילי קנדינסקי, פול קלה, פרנץ מארק, ג'קסון פולוק ואחרים. המבנה המרשים של המוזיאון תוכנן על ידי האדריכל פרנק לויד רייט ונחנך ב-1959. הוא בנוי כספירלה לבנה עם חלל פנימי פתוח שמתפתל מקומת הקרקע ועד הקומה העליונה.

המוזיאון מארח תערוכות מתחלפות של אמנים מודרניים ועכשוויים מרחבי העולם. כמו כן ישנו אוסף קבע של ציור ופיסול מתקופת הרנסנס והבארוק. מוזיאון גוגנהיים נחשב לסמל ארכיטקטוני ותרבותי בולט בניו יורק.

שעות פתיחה: ימים א-ו 11:00-18:00 שבת 11:00-20:00
סגור בחג ההודיה (28.11), בחג המולד (25.12) וב-2.4. ב-21.5 נסגר ב16:30.

כרטיסים: 30$, סטודנטים ומעל גיל 65 – 19$, נכים 19$ כולל מלווה בחינם, ילדים עד גיל 12 בחינם.
בשבת בשעות 17:00-20:00 משלמים כמה שרוצים.

מוזיאון העיר ניו יורק Museum of the City of New York

מוזיאון העיר ניו יורק הוא מוזיאון הממוקם בסמוך לסנטרל פארק על השדרה החמישית. המוזיאון נוסד בשנת 1923 ומתמקד בתולדות העיר ניו יורק ובתרבותה.
המוזיאון מציג אוספים הקשורים להיסטוריה, לאמנות ולתרבות העיר ניו יורק החל מהמאה ה-17 ועד ימינו. בין האוספים המוצגים במוזיאון ניתן למצוא תצוגות על החיים בניו יורק בתקופות שונות, יצירות אמנות ופריטים היסטוריים, תערוכות אופנה, צילומים ועוד.
התערוכות במוזיאון מתחלפות באופן קבוע ומציגות היבטים שונים של תולדות העיר ותרבותה. בנוסף יש במוזיאון סיורים מודרכים, הרצאות, סדנאות ופעילויות חינוכיות לכל הגילאים. המוזיאון ממוקם באחוזת גריסוולד המפוארת שנבנתה ב-1808 ושופצה לצורך הפיכתה למוזיאון.
במוזיאון זה צולמו בין השאר אפיזודות מתוך גוסיפ גירל, חוק וסדר ועוד. המוזיאון מפתיע ומומלץ מאוד, בעיקר אם זהו ביקורכם השני ומעלה בעיר.

מה עוד יש באיזור? הסנטרל פארק, שכונת הארלם, האפר איסט, מוזיאון גוגנהיים.
שעות פתיחה – שבת וראשון 10:00-18:00, שני, חמישי, ושישי 10:00-17:00
סגור בחג ההודיה, חג המולד וב-1.1.
כרטיסים: 20$ למבוגר, מעל גיל 65 וסטודנטים 14$, ילדים עד גיל 19 בחינם.

המוזיאון היהודי The Jewish Museum

The Jewish Museum בניו יורק הוא מוזיאון יהודי חשוב ומוביל בעולם. המוזיאון נוסד בשנת 1904 וממוקם בשדרה החמישית במנהטן, שדרת המוזיאונים. המוזיאון מציג אוסף גדול ומקיף של אמנות, חפצים ותרבות יהודית מכל העולם ומתקופות שונות. בין הפריטים הבולטים באוסף ניתן למצוא ציורים, פסלים, כלי כסף, טקסטיל, כתבי יד עתיקים ועוד.
במוזיאון מתקיימות תערוכות מתחלפות לאורך השנה בנושאים מגוונים הקשורים להיסטוריה, לתרבות וליצירה יהודית. 
בנוסף לתצוגות הקבועות והמתחלפות, מארח המוזיאון אירועי תרבות, הרצאות, סיורים מודרכים ופעילויות חינוכיות. The Jewish Museum מהווה את אחד המוסדות החשובים והמשפיעים ביותר בתרבות היהודית בארצות הברית ובעולם.

שעות פתיחה: א,ב,ש 11:00-18:00, חמישי 11:00-20:00, שישי 11:00-16:00.
סגור בימי שלישי ורביעי, ובחג ההודיה.
כרטיסים: 18$, מעל גיל 65 – 12$, סטודנטים 8$, ילדים עד גיל 18 חינם.
כניסה בשבת ובחגים יהודיים בחינם! הנה לכם רעיון לפעילות בשבת.

האינטרפיד מוזיאון הים, האוויר והחלל Intrepid Sea, Air & Space Museum

האינטרפיד מוזיאון הים, האוויר והחלל הוא מוזיאון צבאי ומדעי הממוקם על נושאת המטוסים לשעבר אינטרפיד.

המוזיאון נפתח לציבור בשנת 1982 ומציג תצוגות הקשורות להיסטוריית כלי השיט, התעופה והחלל של ארצות הברית. האטרקציה המרכזית במוזיאון היא נושאת המטוסים אינטרפיד ששירתה בצי האמריקאי בין השנים 1943-1974 והשתתפה בקרבות מפורסמים במלחמת העולם השנייה ובמלחמת וייטנאם.

בין כלי השיט והטיס המוצגים על סיפון האונייה ניתן למצוא מטוסי קרב, מסוקים, מערכות נשק ואף צוללת. בנוסף ישנן תצוגות על ההיסטוריה של נאס"א, טיסות לחלל ועוד. מוזיאון האינטרפיד מציע סיורים מודרכים, סימולטורים ופעילויות חינוכיות למבקרים.

המוזיאון ממוקם לחוף נהר ההדסון במנהטן ומהווה אתר תיירות פופולרי בעיקר בקרב משפחות עם ילדים. ביקור במוזיאון אינטרפיד מאפשר לחוות מקרוב את ההיסטוריה הצבאית והאווירית של ארצות הברית במהלך המאה ה-20.

שעות פתיחה: 10:00-17:00 בחורף, בקיץ שני עד שישי 10:00-17:00, שבת, ראשון וחגים 10:00-18:00.
סגור בחג ההודיה ובחג המולד (25.12).
כרטיסים: 32$, ילדים בגילאים 6-12 – 23$, פנסיונרים 30$, ילדים עד גיל 5 בחינם.

המוזיאון הלאומי האינדיאני National Museum of the American Indian

המוזיאון הלאומי האינדיאני בניו יורק נפתח בשנת 1994 ומהווה חלק ממוסד סמית'סוניאן. המוזיאון ממוקם בבאטרי פארק סיטי בדרום מנהטן ומכיל אוסף נרחב של יותר מ-800,000 פריטים המתעדים את תרבויות האינדיאנים באמריקה. בין הפריטים באוסף ניתן למצוא ביגוד, תכשיטים, כלי נשק, יצירות אמנות וחפצי פולחן משבטים שונים כגון אינקה, מאיה, אצטקים ועוד.

התערוכה הקבועה במוזיאון מציגה מבחר מהאוסף בדגש על התרבויות האינדיאניות של אזור החוף המזרחי של ארצות הברית. בנוסף מתקיימות במוזיאון תערוכות מתחלפות, אירועים ופעילויות חינוכיות.

אישית, לא התלהבתי. לשיקולכם.

אתר האינטרנט

שעות פתיחה: כל יום 10:00-17:00
סגור בחג המולד 25.12.
כניסה בחינם! (נהדר לטיול שבת אם המלון שלכם באזור דרום מנהטן)

מוזיאון המורשת היהודית The Museum of Jewish Heritage

מוזיאון המורשת היהודית  נמצא בסמוך לבאטרי פארק בדרום מנהטן. המוזיאון הוקם בשנת 1997 ועוסק בשואה ובמורשת היהודית. התצוגה המרכזית במוזיאון היא תערוכה קבועה על השואה המשלבת חפצים היסטוריים, יצירות אמנות וסיפורים אישיים מפי ניצולי שואה. בנוסף ישנה תצוגה על הקהילות היהודיות שחיו באירופה לפני השואה.

בין הפריטים הבולטים במוזיאון ניתן למצוא ציורים ממחנה ההשמדה אושוויץ, ספר תורה שניצל מהשואה וחפצים שהוברחו למחנות. כמו כן ישנו ארכיון וידאו עם עדויות של ניצולי שואה.

המוזיאון מציג גם תערוכות מתחלפות ואירועי תרבות הקשורים למורשת היהודית. בנוסף ישנו מרכז חינוך וספרייה. המוזיאון משמש כאתר הנצחה חשוב לשואה ולהיסטוריה של העם היהודי.

בונוס – בקומה השניה במוזיאון יש מסעדה כשרה – LOX at Café Bergson המשקיפה על נוף נהדר של נהר ההאדסון ופסל החירות (אפשר להגיע למסעדה בלי לקנות כרטיס למוזיאון). פרטים מלאים על המסעדה כאן.

שעות פתיחה: ראשון ורביעי 10:00-17:00, חמישי 10:00-20:00, שישי 10:00-15:00.
סגור בימי שני, שלישי ושבת.
סגור בחג ההודיה ובחגים היהודיים.
כרטיסים: 18$, פנסיונרים – 12$, סטודנטים 12$, ילדים עד גיל 12 חינם.
כניסה בחינם בימי חמישי בין השעות 16:00-20:00 (צריך עדיין לקנות כרטיס, המחיר יתאפס ל0).
כניסה חינם לניצולי שואה.

מוזיאון ההגירה באליס איילנד Ellis Island National Museum of Immigration

מוזיאון ההגירה באליס איילנד נמצא באי הקטן אליס איילנד שבנמל ניו יורק. המוזיאון ממוקם בבניין העיקרי ששימש בעבר כתחנת הגירה עבור מיליוני מהגרים שהגיעו לארצות הברית בין השנים 1892 ל-1924.

אליס איילנד שימשה כשער הכניסה לאמריקה עבור מיליוני מהגרים, בעיקר ממזרח אירופה ומדינות הים התיכון אשר בכניסתם לנמל התקבלו בברכה על ידי "גברת החירות" – הפסל המפורסם. רובם עברו בדיקות רפואיות וחקירה בתחנת ההגירה שבאי כדי לקבל אישור כניסה לארצות הברית.

המוזיאון מציג תערוכות ומיצגים המספרים את סיפורם של המהגרים והתהליך שעברו בהגיעם לאליס איילנד. במוזיאון אפשר לראות תמונות, מסמכים וחפצים אישיים של מהגרים, וכן לעקוב אחר סיפוריהם האישיים של משפחות מהגרים שעברו באי. חווית הביקור במוזיאון מאפשרת הצצה לחייהם ולחלומותיהם של אלו שהגיעו לארצות הברית בתקווה להתחיל בה חיים חדשים.

במוזיאון ארכיון של כל המהגרים שנקלטו באי ובני משפחה יכולים למצוא בארכיב את הפרטים אודות קרוביהם.

הכרטיס לשייט ולכניסה למוזאיון הוא אותו כרטיס של השייט לפסל החירות. המעבורת יוצאת בערך כל רבע שעה בין ניו יורק לפסל החירות (שם יורדים אם רוצים ומטיילים) ואז  בין פסל החירות לאליס איילנד (אם לא רוצים לרדת ממשיכים חזרה לניו יורק). יש לשים לב מתי המעבורת האחרונה שעוצרת באליס איילנד אם באים אחה"צ. לפעמים העצירה הראשונה היא אליס איילנד והשניה פסל החירות.

נקודת היציאה לשייט: באטרי פארק בדרום מנהטן. יש אפשרות גם לשוט מפארק החירות בצד של ניו ג'רסי.

מוזיאון השעווה מאדם טוסו Madame Tussauds New York

מוזיאון השעווה מאדם טוסו בניו יורק נפתח לראשונה בשנת 2000 וממוקם בטיימס סקוור. המוזיאון מציג דמויות שעווה רבות של ידוענים, פוליטיקאים, ספורטאים ואמנים.

בין הדמויות שניתן לראות במוזיאון ניתן למנות את הנשיאים לשעבר ברק אובמה, ביל קלינטון וג'ורג' בוש, כוכבי ספורט כמו דרק ג'טר, טייגר וודס ומוחמד עלי, זמרים ושחקנים כגון ליידי גאגא, אנג'לינה ג'ולי, ג'ניפר לופז וברד פיט.

בנוסף, המוזיאון מציג גם תצוגות אינטראקטיביות וחווייתיות שנותנות למבקרים להצטלם לצד הדמויות ו"להיכנס לעורן". זוהי אטרקציה פופולרית המושכת תיירים רבים לניו יורק.

יש כמה סוגי כרטיסים – עם או בלי האטרקציות הבאות: חווית מארוול 4D, כאוס הליצנים 7D (עם רובי לייזר), עם קבלת תמונות וכד'.
כרטיסים: החל מ-38$, ילדים עד גיל 12 – 25$, ילדים עד גיל שנתיים חינם.
שעות פתיחה – בקיץ 10:00-22:00, בחורף 10:00-20:00.

מוזיאון ברוקלין Brooklyn Museum

מוזיאון ברוקלין הוא אחד המוזיאונים הגדולים והחשובים בניו יורק. המוזיאון נוסד בשנת 1823 וממוקם בשכונת ברוקלין בניו יורק.

למוזיאון אוסף עשיר ומגוון הכולל למעלה מ-1.5 מיליון פריטים, בהם יצירות אמנות מתקופות שונות כמו אמנות עתיקה, אמנות מודרנית, אמנות אפריקאית, אמנות אסייתית ועוד.

אחד האוספים הידועים במוזיאון הוא אוסף האמנות המצרית העתיקה, שנחשב לאחד האוספים החשובים מסוגו מחוץ למצרים. כמו כן יש במוזיאון אוסף נרחב של אמנות אמריקאית ואירופאית מהמאה ה-19 וה-20.

מבנה המוזיאון מרשים ובעל עיצוב אדריכלי ייחודי. יש בו גם אולם מופעים, ספרייה, חנויות ובית קפה. המוזיאון מארח תערוכות מתחלפות ומופעי תרבות, ומהווה אתר תיירות פופולרי ומוקד תרבות חשוב בברוקלין ובניו יורק.

שעות פתיחה: ד, ה, ו, ש, א – 11:00-18:00
יום שבת הראשון בחודש – 17:00-23:00
סגור בימים שני ושלישי.

כרטיסים: 20$, מעל גיל 65, סטודנטים ונכים 14$, ילדים עד גיל 19 חינם.

מה עוד יש בסביבה? המוזיאון נמצא ליד פארק פרוספקט וגן החיות של גן פרוספקט, שכונת קראון הייטס, מטה חב"ד העולמי, מוזיאון הילדים של ברוקלין ושכונת פארק סלופ.

המוזיאון האמריקאי לקולנוע American Museum of the Moving Image

המוזיאון האמריקאי לקולנוע נמצא ברובע קווינס שבניו יורק ומוקדש כולו לתעשיית הקולנוע והטלוויזיה.

המוזיאון נפתח בשנת 1988 ומציג תערוכות ומוצגים הקשורים לתולדות הקולנוע והטלוויזיה, החל משחר ימיהם ועד ימינו. בין היתר מוצגות במוזיאון מצלמות וציוד צילום ישנים, תלבושות, תסריטים, כרזות סרטים מקוריות, חפצים מסרטים וסדרות טלוויזיה (למשל הבובות המקוריות מרחוב סומסום האמריקאי ומתכנית החבובות) ועוד.

אטרקציה מרכזית במוזיאון היא אולם שבו מוקרנים סרטים קלאסיים וחשובים מכל הזמנים. כמו כן יש במוזיאון אולפני הדרכה שבהם המבקרים יכולים ללמוד על הפקה ועריכה של סרטים.

אוסף המוזיאון כולל למעלה מ-130,000 פריטים הקשורים לתולדות הקולנוע והטלוויזיה. זהו אחד האוספים הגדולים והחשובים ביותר מסוגו בעולם. המוזיאון מציג גם תערוכות מתחלפות על נושאים שונים בתחום.

המוזיאון האמריקאי לקולנוע הוא אתר תיירות פופולרי מאוד לחובבי קולנוע וטלוויזיה המבקרים בניו יורק.

שעות פתיחה: חמישי 14:00-18:00, שישי 14:00-20:00, שבת וראשון 12:00-18:00.

כרטיסים – 10-20$. אין צורך לרכוש מראש.
כניסה חינם בימי חמישי בשעות 14:00-18:00 (אין צורך להזמין מראש)

דרכי הגעה

מוזיאון התחבורה New York Transit Museum

מוזיאון התחבורה של ניו יורק ממוקם ברובע ברוקלין שבניו יורק והוא המוזיאון היחיד בעולם המוקדש כולו להיסטוריה של מערכת התחבורה הציבורית בעיר ניו יורק.

המוזיאון נפתח לראשונה בשנת 1976 ומאז התרחב וכיום הוא מציג תערוכות ומוצגים הקשורים לרכבות התחתיות, האוטובוסים וכלי התחבורה שפעלו בניו יורק מאז שנת 1827.

בין היתר מוצגים במוזיאון קרונות רכבת עתיקים ששוחזרו, כרטיסים ישנים, מפות, שלטים, מדים וציוד ששימש את עובדי מערכת התחבורה לאורך השנים. ישנם מוצגים המדגימים כיצד השתנתה מערכת התחבורה הציבורית בניו יורק במהלך המאה ה-20.

המוזיאון ממוקם בתחנת הרכבת התחתית ההיסטורית של רחוב ברודוויי בברוקלין, מה שמוסיף לאווירה ההיסטורית. בנוסף ישנן תערוכות מתחלפות והדרכות לקבוצות.

מוזיאון התחבורה מציג את התפתחותה של מערכת תחבורה ציבורית חיונית ששירתה ומשרתת מיליוני ניו יורקים מאז המאה ה-19. זהו מוזיאון ייחודי ומעניין המספק הצצה להיסטוריה של העיר.

מה עוד יש באזור? המוזיאון נמצא מרחק קצר מגשר ברוקלין ושכונת דמבו.

שעות פתיחה: חמישי עד ראשון 10:00-16:00
כרטיסים: 10$, ילדים עד גיל 17, פנסיונרים מעל גיל 62 ונכים 5$.

מוזיאון ברודווי Museum of Broadway

מוזיאון ברודווי הוא מוזיאון אינטראקטיבי חדש שנפתח בנובמבר 2022 בלב מנהטן שבניו יורק. המוזיאון מציג את ההיסטוריה של ברודווי ותעשיית התיאטרון בעיר ניו יורק.

התצוגות במוזיאון כוללות תלבושות, תמונות, פריטי תפאורה ואביזרי במה ממחזות זמר נודעים כמו קאטס, פנטום האופרה ועוד. כמו כן יש במוזיאון סרטונים, הקלטות שמע וקטעי וידאו המתעדים הופעות היסטוריות.

אחת האטרקציות המרכזיות היא "המסלול לברודווי" – סיור אינטראקטיבי העובר בין תפאורות של מחזות זמר ידועים, כאשר המבקרים יכולים לשיר, לרקוד ואף לעלות על הבמה ולגלם דמויות מהמחזות.

המוזיאון מציג גם תערוכות מתחלפות על נושאים שונים כמו מלחינים, כוריאוגרפים ובמאים מפורסמים. בנוסף ישנן סדנאות ופעילויות חינוכיות לילדים ומבוגרים.

זהו מוזיאון ייחודי ומרתק עבור מעריצי ברודווי ואוהבי תרבות וזוכה לביקורות נלהבות מהמבקרים.

כרטיסים: החל מ37$, סטודנטים וילדים 32$.

כניסה מוזלת ביום שלישי הראשון של כל חודש.

שעות פתיחה: א, ב, ג, ה, ו 9:30-18:30, ימי רביעי וגם ימי שני ושלישי בחורף 9:30-14:30, שבת 9:30-20:00.

מוזיאון האופנה The Museum at FIT

מוזיאון האופנה The Museum at FIT נמצא במנהטן, ניו יורק והוא חלק ממכללת האופנה FIT.
האוספים של המוזיאון כוללים למעלה מ-50,000 פריטים המספרים את סיפורה של האופנה מתקופת האבן ועד ימינו. בין היתר מוצגים במוזיאון בגדים היסטוריים, בגדי אופנה עכשוויים, אביזרי אופנה, תכשיטים, נעליים, תיקים ועוד.
התצוגות במוזיאון מתחלפות מדי תקופה וכוללות הן תצוגות קבועות והן תצוגות מתחלפות. אחת התצוגות הקבועות היא גלריית השמלות שמציגה שמלות היסטוריות מתקופות שונות כמו שמלות מהמאה ה-18 וה-19. תצוגה מפורסמת נוספת היא "Fashion and Textile History Gallery" המספרת את סיפורה של האופנה מימי הביניים ועד המאה ה-20.
בנוסף, המוזיאון מארח תצוגות מתחלפות של מעצבים ואמנים בולטים מהעולם.
זהו מוזיאון קטן יחסית והביקור בו יארך כחצי שעה עד שעה.

מה עוד יש בסביבה? – טיילת ההיי ליין, האגד', הווסל, האמפייר סטייט בילדינג.
שעות פתיחה: ד, ה, ו 12:00-20:00, שבת וראשון 10:00-17:00 סגור בימים ג, ד ובחגים.
כניסה בחינם.

מוזיאון הריגול SPYSCAPE

מוזיאון הריגול SPYSCAPE נפתח בשנת 2018 במנהטן, ניו יורק והוא המוזיאון האינטראקטיבי הראשון מסוגו המוקדש כולו לעולם הריגול. המוזיאון מציג את עולם הריגול דרך חוויה אינטראקטיבית ייחודית ומרתקת.

התצוגה במוזיאון כוללת מגוון רחב של פריטים ואביזרים אותנטיים מעולם הריגול כמו מצלמות נסתרות, האזנות סתר, צפנים, תלבושות הסוואה ועוד. בנוסף, ישנן תחנות אינטראקטיביות בהן המבקרים יכולים להתנסות במיומנויות ריגול כמו פיצוח צפנים, חקירת זירת פשע, האזנת סתר ועוד.

אחת האטרקציות המרכזיות במוזיאון היא סימולציה של מבצע ריגול מלא שבו המבקרים יכולים להיכנס לנעליים של סוכן ריגול. הם עוברים בדיקת מיון לסוכנות הביון, מקבלים זהות בדויה ומשימה וצריכים להשתמש במיומנויות הריגול שלהם כדי להשלים את המשימה בהצלחה.

בנוסף לתצוגה הקבועה, למוזיאון יש גם תערוכות מתחלפות שמתמקדות בנושאים ספציפיים בעולם הריגול כמו טכנולוגיה, לוחמה פסיכולוגית ועוד. ישנה גם חנות מתנות גדולה עם מוצרים ייחודיים הקשורים לעולם הריגול.

מוזיאון SPYSCAPE הוא אטרקציה ייחודית ומעניינת מאוד עבור חובבי ריגול והרפתקאות. המוזיאון נותן הזדמנות נדירה להציץ אל מאחורי הקלעים של עולם הריגול ולחוות אותו בצורה אינטראקטיבית ומהנה.

המוזיאון מתאים לילדים גדולים ולבני נוער וכמובן לכל מי שמתעניין בתחום.

קרוב מאוד לטיימס סקוור ולסנטרל פארק.

שעות פתיחה: שני עד שבת 10:00-22:00, ראשון 10:00-20:00. כניסה אחרונה שעה וחצי לפני הסגירה.

כרטיסים: החל מ17$.

מוזיאון הגלידה MUSEUM OF ICE CREAM

מוזיאון הגלידה במנהטן נפתח לראשונה בשנת 2016 ומיד הפך לאטרקציה פופולרית. המוזיאון ממוקם ברובע סוהו ותוכנן על ידי האמנית מרייל ויליגר עם דגש על חווית מבקרים אינטראקטיבית וצבעונית.

המבקרים נכנסים דרך דלת כניסה מעוצבת כמו וואפל ענק ומיד נכנסים לחלל הראשי המעוצב כמו לב ענקי. בהמשך ישנם חדרים ומתקנים שונים המבוססים על גלידה, כגון בריכת שוקולד, פינת קרחונים, חדר סוכריות ועוד.

כל חלל מעוצב בצבעוניות רבה עם תאורה ססגונית, ריחות מתוקים ואלמנטים אינטראקטיביים שנותנים למבקרים חוויה חושית מלאה. זהו לא מוזיאון רגיל אלא חוויה שלמה המערבת אמנות, עיצוב, אוכל וכיף. בסיום הסיור ישנה גם חנות מתנות וקפה מושקע.

מוזיאון הגלידה הוא אטרקציה ייחודית ומומלצת לכל חובב גלידה וחוויות שונות ומקוריות. זהו מקום שמביא את הילד שבכולנו עם גלידה צבעונית, מתוקה וכיפית. המוזיאון מאוד אינסטגרמי ומתאים לילדים.

מה עוד יש באיזור? מוזיאון הצבעים, שכונת סוהו, כיכר וושינגטון, צ'יינה טאון. במורד רחוב ברודווי – חנויות גדולות של זארה, נייק, יוניקלו, בלומינגדיילס, TJmaxx
שעות פתיחה: ב, ד, ה 11:00-19:00, ו 10:30-20:30, שבת 9:30-20:30, א 9:30-19:00.
סגור בימי ג.
כרטיסים: החל מ45$. ילדים עד גיל שנתיים חינם.
חובה להזמין כרטיס מראש.

 

מוזיאון המתמטיקה National Museum of Mathematics

מוזיאון המתמטיקה הלאומי (MoMath) נפתח במנהטן, ניו יורק בשנת 2012. המוזיאון נועד לקרב את המתמטיקה לקהל הרחב ולהפוך אותה לנגישה ומהנה יותר.

התצוגות במוזיאון אינטראקטיביות ומאפשרות למבקרים לגעת, לשחק ולחקור מושגים מתמטיים שונים. לדוגמה, יש מבוך ענק הממחיש את הרעיון של טורים אינסופיים, מתקן המדמה הליכה במעגל ומדגים את המספר פאי, ופסלים גאומטריים מורכבים שאפשר להרכיב מהם צורות שונות.

בנוסף לתצוגות הקבועות, ישנן גם תערוכות מתחלפות בנושאים מגוונים כמו טסלציה, אמנות מופשטת, קודים סודיים ועוד. המוזיאון מארח גם אירועים ופעילויות מיוחדות כמו מופעי מתמטיקה, סדנאות לילדים והרצאות.

מוזיאון המתמטיקה ממוקם בבניין מרשים וצבעוני עם 7 קומות המלאות בתצוגות שמשלבות מדע, אמנות ושעשוע. זוהי דרך ייחודית ומשעשעת לחוות וללמוד מתמטיקה לכל הגילאים. המוזיאון זכה בפרסים רבים.

מה עוד יש באיזור? פארק מדיסן סקוור, בניין פלט איירון, האמפייר סטייט בילדינג, חנות הארי פוטר,
שעות פתיחה: כל השבוע 10:00-17:00
כרטיסים: 25$, ילדים עד גיל 12, סטודנטים ופנסיונרים מעל גיל 60 – 20$, ילדים עד גיל שנתיים בחינם.

מוזיאון האש New York City Fire Museum

מוזיאון האש של ניו יורק (New York City Fire Museum) ממוקם ברובע סוהו במנהטן והוא מוקדש לתולדות מכבי האש בעיר ניו יורק. המוזיאון נפתח לראשונה בשנת 1987.

התצוגה במוזיאון כוללת מגוון רחב של פריטים הקשורים לכיבוי אש לאורך השנים כגון כלי רכב, ציוד, מדים ותמונות. אחד הפריטים הבולטים הוא מכונת הכיבוי הראשונה אי פעם שנבנתה בניו יורק בשנת 1869.

ישנן תערוכות המתארות שריפות היסטוריות גדולות שאירעו בעיר ואת תפקיד מכבי האש בכיבוין. בנוסף אפשר ללמוד על התפתחות טכנולוגיית הכיבוי ועל חיי היומיום של הכבאים בתחנות. במוזיאון יש סיורים מודרכים ותוכניות חינוכיות לילדים. כמו כן מתקיימים אירועים מיוחדים כגון תצוגות כלי רכב וציוד כיבוי אש.

מוזיאון האש מוקיר את מורשת מכבי האש ומנציח את תרומתם החשובה להצלת חיים ורכוש בניו יורק לאורך השנים. זהו אתר היסטורי מעניין וחשוב. המוזיאון הוא קטן ומתאים למתעניינים בתחום.

מה עוד יש באיזור? מוזיאון הצבעים, פארק כיכר וושינגטון, שכונת סוהו.
שעות פתיחה: א, ד, ה, ו, ש 10:00-17:00
סגור בימים שני ושלישי, בחג ההודיה, ביום ראשון של הפסחא, ממוריאל דיי, 4 ביולי, לייבור דיי וחג המולד.
כרטיסים: 15$, סטודנטים ופנסיונרים מעל גיל 60 – 10$, ילדים עד גיל 17 – 6$, ילדים עד גיל 3 בחינם.

מוזיאון הצבעים Color Factory - NYC Interactive Art Museum

מוזיאון הצבעים Color Factory נפתח בניו יורק בשנת 2017 והוא מוזיאון אינטראקטיבי וחווייתי המוקדש כולו לצבע. המוזיאון ממוקם ברובע סוהו ומשתרע על פני שתי קומות.

כבר בכניסה למוזיאון המבקרים נתקלים במיצב ענק של כדורי פלסטיק צבעוניים שניתן להיכנס אל תוכו. בהמשך, כל חלל במוזיאון מוקדש לצבע אחר – ישנו חדר כחול, חדר צהוב, חדר ורוד ועוד.

בכל חדר יש מיצבים אומנותיים אינטראקטיביים שהמבקרים יכולים לגעת, לשחק ולהצטלם איתם. לדוגמה, קיר מלא בלונים לנפח, בריכת כדורים ענקית בצבע ורוד ועוד. גם הריצפה והתקרה בכל חדר צבועות בצבע המייצג.

אחד החללים המרשימים במיוחד הוא החדר השחור שמלא באורות ניאון זוהרים. המוזיאון כולל גם סטודיו לצילום וחנות מזכרות צבעונית.

בקיצור, מוזיאון הצבעים הוא חוויה חושית ואומנותית ייחודית שמאפשרת למבקרים לחקור ולהתנסות בצבעים באופן יצירתי ומשעשע. זהו מוזיאון שווה ביקור לכל מי שאוהב צבע, אומנות וחוויות אינטראקטיביות. ביקורות מהללות בגוגל.

מה עוד יש באיזור? מוזיאון הגלידה, שכונת סוהו, כיכר וושינגטון, צ'יינה טאון.
שעות פתיחה: ג, ה, 10:00-18:00, ד 10:00-20:00, ו 10:00-19:00, ש 9:00-20:00, ב 9:00-18:00
כרטיסים: 48$

Scroll to Top