תצפיות בניו יורק

ניו יורק היא אחת הערים המרתקות והמגוונות בעולם עם אטרקציות רבות שכדאי לראות כמו פסל החירות, גשר ברוקלין, סנטרל פארק, טיימס סקוור ועוד ועוד כפי שמפורט בחלק זה של האתר. אך אחד הדברים הכי מומלצים לעשות כשמבקרים בעיר הוא לעלות על אחד ממגדלי התצפית הרבים שנמצאים בה.

ישנן מספר סיבות טובות לבקר במגדל תצפית בניו יורק:

  • הנוף הפנורמי של העיר מלמעלה הוא מרהיב וייחודי. רואים את כל ניו יורק כמו על כף היד מגובה רב.
  • אפשר לראות את קו הרקיע של מנהטן וגורדי השחקים מזווית שונה ומרשימה.
  • התצפית מאפשרת להבין טוב יותר את תכנון העיר ופריסתה הגיאוגרפית.
  • זו חווית תיירות מהנה וייחודית ששווה לחוות כשמבקרים בניו יורק.
  • והכי חשוב – צילום תמונות מדהימות מהגובה עם נופי העיר ברקע.

בניו יורק 5 תצפיות מרכזיות המפורטות להלן. הבחירה ביניהן קשה, אם מתאפשר לכם תעשו יותר מאחת ונסו להזמין כרטיס לכחצי שעה לפני השקיעה כך שתזכו לראות את הנוף גם ביום וגם בלילה. 

רשימת התצפיות בניו יורק

סאמיט וון ונדרבילט SUMMIT One Vanderbilt

התצפית החדשה ביותר בניו יורק ונחשבת על ידי רבים לטובה ביותר בשל שילוב התצפית על העיר המדהימה בעולם עם  חוויה רב חושית שאין שני לה.

SUMMIT One Vanderbilt נפתחה ב-2021 בלב מנהטן. האטרקציה ממוקמת בקומות 91-93 של מגדל One Vanderbilt החדש והגבוה, ומשלב חוויית תצפית אינטראקטיבית ואומנותית מרהיבה.

הביקור ב-SUMMIT כולל תצפית פנורמית של 360 מעלות על העיר ניו יורק, כולל נקודת תצפית עם רצפת זכוכית וטרסה חיצונית. בנוסף, המקום כולל מיצבי אומנות אינטראקטיביים בהשראת הטבע והעיר, עם מראות, כדורים, ועוד אלמנטים רבים.

טיפ חשוב – הרצפה ברובה עשוייה מראות – מי שמגיעה עם חצאית או שמלה חייבת ללבוש טייטס מתחתיה. מומלץ מאוד לבוא עם משקפי שמש בשל השתקפויות רבות.

כתובת -45 E. 42nd St., New York, NY 10017; הכניסה נמצאת באולם הראשי של תחנת גרנד סנטרל. עקבו אחר השילוט.

מה עוד יש באיזור? – תחנת גרנד סנטרל, הספריה המרכזית של העיר ניו יורק, בית חב"ד, בריאנט פארק.

שעות פתיחה: כל יום 9:00-22:30

מומלץ בחום להזמין כרטיסים מראש (שימו לב בשני הקישורים הראשונים יש ביטול חינם, באתר Headout לא, הזמינו דרכם רק אם אזלו הכרטיסים בGYG ו-Viator).

האמפייר סטייט בילדינג Empire State Building

האמפייר סטייט בילדינג הוא אחד המבנים המפורסמים והאייקוניים ביותר בעולם ומהמזוהה ביותר עם העיר ניו יורק. בניית האמפייר סטייט בילדינג החלה בשנת 1930 והסתיימה כעבור שנה ב-1931. המגדל מתנשא לגובה של 443 מטר וכולל 102 קומות. מדי לילה מואר הבניין באורות חגיגיים, לעיתים בהקשרים של ארועים שונים (למשל עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל, הואר הבניין בצבעי כחול לבן כאות הזדהות עם ישראל) .

למרות שיש תצפיות חדשות ממנו וגבוהות ממנו, התצפית מהאמפייר סטייט בילדינג נותרה פופולרית מאוד, גם בשל החוויה ההיסטורית שהבניין מציע עם תערוכות ומיצגים מרשימים. הוא היה הבניין הגבוה בעולם במשך כ-40 שנה עד להקמת מגדל וורלד טרייד סנטר בשנת 1972 (מגדלי התאומים).
בשונה מרוב התצפיות האחרות, באמפייר יש מרפסת תצפית פתוחה ויש האומרים שהחוויה לכן יותר אותנטית. התצפית היא מהקומה ה-86 ובתוספת תשלום אפשר לעלות לתצפית מהקומה ה-102.
התצפית פתוחה בכל ימות השנה, כולל חג המולד.
התצפית ממוקמת במידטאון מנהטן וקרובה לכל אתרי התיירות באזור.

כתובת: 20 W. 34th St., New York, NY 10001

שעות פתיחה: ברוב ימות השנה 9:00-24:00

בקישורים להלן ניתן לרכוש כרטיסים רגילים, כרטיסים לקומה 102 וכרטיסים לשעת השקיעה. ניתן לבדוק זמינות ולהזמין ישירות גם דרך התוסף משמאל. מומלץ בחום להזמין כרטיסים מראש (שימו לב בשני הקישורים הראשונים יש ביטול חינם, באתר Headout לא, הזמינו דרכם רק אם אזלו הכרטיסים בGYG ו-Viator).

 

תצפית ממגדל וואן One World Observatory

One World Observatory הוא מרכז המבקרים שנמצא בבניין One World Trade Center בדרום מנהטן, ניו יורק. הבניין נחנך ב-2014 וממוקם באתר בו עמדו בעבר מגדלי התאומים, כחלק מפרויקט הקמת הקומפלקס החדש של מרכז הסחר העולמי. הוא נמצא במתחם בו נבנתה האנדרטה לזכר ארועי ה-11/9.

One World Observatory ממוקם בשלוש הקומות העליונות של הבניין One World Trade Center, בגובה של כ-415 מטר מעל פני הים. המבקרים יכולים להגיע במהירות לקומה ה-102 באמצעות מעליות מיוחדות הנעות במהירות של 10 מטר לשנייה ומגיעות ליעד תוך 47 שניות. במעליות תצוגה אינטראקטיבית מקסימה של ההיסטוריה של העיר ניו יורק ובניית המגדל.

במקום תצפית עם חלונות גדולים מרצפה לתקרה, המאפשרת תצפית פנורמית בת 360 מעלות על העיר ניו יורק. המבקרים יכולים לצפות מגובה שיא על אתרים אייקוניים כמו פסל החירות, האמפייר סטייט בילדינג וסנטרל פארק. תצפית זו באופן אישי היא האהובה עליי בשל המבט הקרוב על פסל החירות והשער בו נכנסו המהגרים אל העולם החדש, מראה מרגש מאוד.

טיפ: במקום יש בר (ומסעדה לא כשרה) – ONE Dine – לבילוי ערב מקסים. תכננו את הביקור שלכם בשקיעה אם אתם יכולים – מכיוון שהבניין נמצא בצד המערבי של מנהטן התחתית, מעל מפגש הנהרות (האדסון ואיסט) יש ממנו את אחד מנופי השקיעה השווים ביותר בצפון מזרח ארה"ב.

שעות פתיחה: ברוב ימות השנה 9:00-21:00

כתובת: 117 West St., New York, NY 10007

עוד דברים באזור: אנדרטת 9/11 לזכר הפיגוע במגדלי התאומים, באטרי פארק ושייט לפסל החירות, גשר ברוקלין, הרובע הפיננסי וול סטריט.

בקישורים להלן ניתן לרכוש כרטיסים. ניתן לבדוק זמינות ולהזמין ישירות גם דרך התוסף משמאל. מומלץ בחום להזמין כרטיסים מראש.

 

האדג' The Edge

מרפסת התצפית Edge היא אטרקציה חדשה ומרהיבה הממוקמת בקומה ה-100 של בניין 30 Hudson Yards במנהטן. התצפית נפתחה לציבור ב-2020 ומציעה תצפית פנורמית מדהימה על העיר ניו יורק.

עם גובה של 335 מטרים, התצפית Edge הוא אחת התצפיות הגבוהות בעולם. היא כוללת שטח צפייה פתוח עם רצפת זכוכית המאפשרת למבקרים להרגיש כאילו הם נמצאים מעל קו הרקיע של ניו יורק.

הנוף הפנורמי כולל אתרים אייקוניים כמו האמפייר סטייט בילדינג, מרכז הסחר העולמי, פארק סנטרל ונהר ההדסון. ניתן לזהות אתרים למרחק של כ-80 ק"מ.

בנוסף לתצפית הפנורמית, יש במקום מופעי אור וקול מיוחדים, המספרים את סיפורה של ניו יורק. זהו אתר ביקור פופולרי לתיירים ותושבים כאחד המעניק חוויה ייחודית של העיר.

כתובת:  30 Hudson Yards, Floor 4, New York, NY 10001

מה עוד יש באיזור? הווסל, קניון האדסון יארדס, ההיי ליין.

שעות פתיחה: 9:00-22:00, ו,ש,א עד 24:00

מומלץ בחום להזמין כרטיסים מראש 

לנועזיםכרטיס לסנפלינג בקומות האחרונות של התצפית

תצפית מרכז רוקפלר Top of the Rock

תצפית מרכז רוקפלר Top of the Rock נמצאת בקומה ה-70 של בניין NBC ברוקפלר פלאזה במנהטן, ניו יורק. הבניין נבנה בשנות ה-30 על ידי ג'ון ד. רוקפלר ג'וניור והוא אחד הבניינים המפורסמים והאייקוניים ביותר בניו יורק (למי שמתעניין יש בבניין תערוכות בנושא טלוויזיה וערוץ NBC בפרט. במקום מצולמות תכניות טלויזיה רבות כגון Saturday Night Live.

התצפית נפתחה לציבור בשנת 2005 והיא מציעה נוף מרהיב ופנורמי של מנהטן, הסנטרל פארק ונהר ההדסון. מגדל האמפייר וגם את נופי ניו ג'רזי וברוקלין ניתן לראות בבירור. במקום ישנו מוזיאון קטן על תולדות בניית הבניין ותערוכות מתחלפות.

ישנם 3 אזורי תצפית במקום – תצפית סגורה בקומה ה67, מרפסת תצפית פתוחה, ותצפית פתוחה עם קירות זכוכית בקומה ה-70 – תצפית פנורמית של 360 מעלות. אפשר להוריד אפליקציה עם סיור מודרך קולי.
ביקור בתצפית Top of the Rock הוא חוויה אדירה והזדמנות לחזות בנופי ניו יורק מזווית שונה ומרשימה. זה אתר תיירות פופולרי מאוד המומלץ לכל מבקר בעיר.
אם הזמנתם כרטיס והראות ביום שלכם לא טובה, ניתן לשנות לתאריך אחר ללא עלות.

חדש! חווית ה-Beam. מכירים את התמונה המפורסמת של הפועלים היושבים על פיגום גבוה בשמי מנהטן. ובכן התמונה האייקונית צולמה בדיוק כאן לפני 91 שנה בעת בניית הבניין. כעת ניתן להצטלם באותה הפוזיציה ולשחזר באופן אישי את התמונה המפורסמת (בתוספת תשלום).

כתובת: 30 Rockefeller Plaza, New York, NY 10112

מה עוד יש באיזור? מרכז רוקרפלר, רחבת ההחלקה על הקרח (בחורף) או החלקה רגילה (בשאר השנה), חנות הצעצועים פאו שוורץ, השדרה ה-5, כיכר טיימס.

שעות פתיחה: 9:00-23:00

מומלץ בחום להזמין כרטיסים מראש 

Scroll to Top