אתונה 2024 – סיכום ביקור

טיסות

טסנו עם ארקיע, הטיסה התאחרה בשעתיים פעם אחת סמוך להזמנה, אבל דווקא יצא ככה שעות יותר נוחות. לאחר מכן לא היו שינויים נוספים הטיסה יצאה בזמן וחזרה בזמן (היה עיכוב בתוך המטוס בדרך חזרה בשל עומס כבד של טיסות יוצאות באתונה). המטוס עצמו היה מלוכלך ולא נעים למרות שהיה נראה חדש יחסית.

מלון

סגרנו דירה במלון בשם Athens Stories – מלון דירות חדש יחסית דקה הליכה מכיכר מונסטיראקי ושתי דקות הליכה מבית חב”ד. למרות המיקום המרכזי היחידה היתה שקטה ונהננו מנוף ישיר לאקרופוליס ומרפסת נחמדה. לא היינו בשבת אבל המפתחות לחדר הם מכניים וגם לכניסה הראשית נראה שיש מפתח מכני. ביחידה היה מטבחון מאובזר במלואו ומרפסת מהממת. המלון בשכונת פסירי התוססת מאוד, מלאה בטברנות ומסעדות בלי סוף.

אוכל כשר

האופציות באתונה לא רבות במיוחד…. אכלנו בבית חב”ד, היה סבבה לגמרי ומחירים הוגנים (כ20 יורו למנה בשרית והמנות גדולות ובשפע). מומלץ מאוד. באותו מקום יש מכולת קטנה עם מוצרים כשרים כולל בשרים, גבינות, חלב וכד’. הבאנו מהארץ לחם קפוא וקנינו בבית חב”ד גבינות וחלב ובמכולת קצת ירקות ופירות וזה סידר לנו את ארוחות הבוקר.

אטרקציות

האקרופוליס – גולת הכותרת של העיר אתונה. חובה להזמין כרטיסים מראש במיוחד ככל שעונת התיירות “מתחממת”. אנחנו הזמנו כשבועיים מראש וכבר לא היו כרטיסים לשעות הבוקר המוקדמות. ממליצה בחום לסגור לשעות הבוקר – 8:00-10:00 או לאחה”צ – 17:30 והלאה כי אחרת מאוד חם. יש לא מעט מדרגות ואין כמעט צל, קחו לתשומת ליבכם. אם אתם מגיעים לבד (הכוונה רק הורה אחד לא זוג) עם שני ילדים קטנים תוכלו לעלות במעלית. לנכים יש מעלית. העליה למעלה לא נוראית גם לחסרי כושר כמוני.

אם קניתם כרטיסים מראש לא צריך לעמוד בתור לקופה אלא רק בתור לכניסה לאתר. הם מכניסים רבע שעה לפני כל שעה עגולה אז כדאי להגיע לתור כ20 דקות לפני זמן הכרטיס וכך לא תעמדו כמעט בתור. התור זורם מהר. הם מקפידים על הזמנים ולא יכניסו אתכם לפני או אחרי הזמן הנקוב בכרטיס.

שימו לב – אין על ההר למעלה קליטה! תנסו לא ללכת לאיבוד אחד לשני.

כרטיסי כניסה:

האגורה – מקום מרשים בעיקר אם אתם חובבי עתיקות והיסטוריה. במקום שרידים מרשימים של המתחם הענק וכן מוזיאון עם ממצאים מהאתר.

עדיף להזמין כרטיסים מראש כי יש תור ארוך בכניסה.

שוק הפשפשים – שוק ארוך מאוד ועשיר בדוכנים. שווה מאוד לחובבי שווקים. יוצא מכיכר מונסטיראקי. בכללי כל האזור סביב הכיכר מלא בחנויות ובדוכנים.

רחוב ארמו – הרחוב הראשי של הקניות, שווה שווה!

בית הכנסת של אתונה – בית הכנסת איש שלום ואנדרטת השואה הצמודה. לא הצלחנו להכנס לבית הכנסת גם לא בשעת הביקור כי מי שאחראי לא הגיע…. האיש התפלל בבית חב”ד. יש קבוצת ווטסאפ ייעודית לתיאומי זמן התפילה ומניין. פרטים באתר בית חב”ד.

שכונת פאלקה – שכונה מקסימה וציורית בכל שעות היום. מלאה בבתי קפה וחנויות מזכרות. חזרנו לשם כמה פעמים מרוב שהיא היתה כיפית.

הפרלמנט וחילופי המשמר – ארמון הפרלמנט לא מאוד מרשים בסטנדרטים אירופאיים אבל טקס החלפת המשמר בהחלט משעשע ושווה ביקור.

הגנים הלאומיים צמודים לבניין הפרלמנט, מהממים ובהחלט שווים ביקור!

תצפית מגבעת הזאבים – תצפית מדהימה על כל אתונה מגובה רב בהרבה מהאקרופוליס. רק שם קולטים את גודלה של העיר. אפשר לעלות ברגל או בפוניקולר – נסיעה של כמה דקות. למעלה יש תצפית ומסעדה עם נופים ללא תחרות (לא ניסינו, לא כשר…).

שייט לאי אגינה מנמל פיראוס – לפיראוס הגענו עם המטרו ומשם במעבורת לאי אגינה. הנסיעה היא של שעה וחצי כך שבחזור עלינו על הרחפת (חצי שעה) והחוויה היתה הרבה יותר טובה! היא גם היתה חדישה ונקייה בהרבה כך שאני ממליצה (המחיר של הרחפת גבוה יותר). מגיעים לנמל ליד שער E8  ושם קונים כרטיסים. אנחנו קנינו פשוט למעבורת שיצאה הכי מהר וכך גם בחזור כך שממליצה לא לקנות מראש. באי עצמו טיילנו בין הסמטאות היפות וישבנו לקפה בנמל. לא היה לנו הרבה זמן לקחת רכב ולטייל בכפרים באי אבל זה בהחלט מומלץ.

טיול יומי לתעלת קורינת’, עתיקות קורינת’ והעיירה נפפליאו – לקחנו טיול יומי של חברת Get Your Guide עם הדרכה באנגלית. היו ישראלים נוספים בקבוצה. המדריכה היתה סופר מקצועית והתייחסה גם לנקודה היהודית בצורה מכובדת ועניינית (בעיר קורינת’ היה סיפור מתקופת הגמרא). התעלה מאוד מאוד מרשימה חובה לראות. העיר נפפליאו מקסימה! ממליצה מאוד על הסיור הזה. כל הפרטים כאן:

תחבורה

המטרו באתונה יעיל אבל העדפנו לקחת מוניות כשהיה צריך, גם כי הן ממש זולות וגם המטרו קצת הלחיץ (צפוף, מלא גרפיטי). השתמשנו באובר אבל הרוב עשינו ברגל כי אתונה סך הכל קטנה מאוד.

קניות

בנוסף לשדרת הקניות המרכזית ארמו בה באמת יש הכל, מצאנו בפיראוס ממש ליד תחנת הרכבת סניף גדול של ג’מבו ושל סינסיי (רשת עם בגדים ממש זולים בעיקר לילדים). המחירים בחנויות הגדולות לא בהרבה זולים מהארץ ככה התרשמנו.

סים ואינטרנט

השתמשנו באיסים של Airalo ללא שום בעיות. קניתי ג’יגה והוספתי עוד ג’יגה לאחר כמה ימים. קל ופשוט לתפעול.

(להנחה של 3$ אפשר להכניס את הקוד YAEL5659 אני מפרסמת גם מדי פעם קודים חודשיים בקבוצת פייסבוק).

לסיכום

אתונה היתה מקסימה אלינו. יש לה פנים רבות – מצד אחד הוד והדר, אתרים ארכיאולוגיים בעלי חשיבות עולמית, שכונות ציוריות וחיי לילה עשירים, מצד שני יש גם עוני ואזורים פחות יפים שכדאי להתרחק מהם. יש בה ווייב צעיר ושמח ואפילו שנתקלנו בהפגנה פרו פלסטינית נקודתית וקטנה אחת לא הרגשנו שום עויינות מצד המקומיים להפך. ממליצה בחום!