מונטנגרו

מונטנגרו, מדינה קטנה בדרום-מזרח אירופה, ממוקמת על חוף הים האדריאטי ומציעה נופים מגוונים של הרים, אגמים, וחופים עוצרי נשימה. היא גובלת בקרואטיה, בוסניה והרצגובינה, סרביה, קוסובו ואלבניה. מונטנגרו מושכת אליה תיירים בזכות היופי הטבעי שלה, ההיסטוריה העשירה והתרבות המקומית. השפה הרשמית במדינה היא מונטנגרית, אך גם סרבית מובנת ונפוצה.

פודגוריצה – עיר הבירה של מונטנגרו, ממוקמת במרכז המדינה ומשמשת כמרכז הכלכלי והתרבותי שלה. העיר משלבת אדריכלות מודרנית עם שרידים מהתקופה העות’מאנית והוונציאנית, ומציעה מגוון פארקים, מוזיאונים, שווקים תוססים וגשרים מרשימים, כמו גשר המילניום האייקוני. פודגוריצה מהווה בסיס נוח לטיולים באזורים ההרריים הסמוכים.

טיווט – עיר חוף ציורית הממוקמת בדרום-מערב המדינה, לאורך מפרץ קוטור. טיווט מפורסמת בנמל היאכטות פורטו מונטנגרו, אחד הנמלים היוקרתיים ביותר באירופה. לצד זאת, היא מציעה חופים יפים, טבע שופע והזדמנויות לספורט ימי. בזכות מיקומה האסטרטגי, טיווט היא נקודת מוצא מצוינת לטיולים באיים ובערי החוף שבסביבה.

בודווה – עיירת חוף היסטורית השוכנת לחופי הים האדריאטי, נחשבת לאחת הערים העתיקות והיפות במונטנגרו. העיר מציעה חופי רחצה מרהיבים, חיי לילה תוססים והעיר העתיקה המוקפת חומות. העיר מהווה שילוב מושלם של חופים זהובים, תרבות עשירה והיסטוריה בת אלפי שנים.

מונטנגרו היא יעד קטן אך עשיר בחוויות, המשלב טבע מרהיב, חופים שטופי שמש וערים היסטוריות קסומות.

הנקודה היהודית

ההיסטוריה של יהדות מונטנגרו מתחילה בתקופה שהאזור היה תחת השפעת האימפריות הרומית והביזנטית. כיום, הקהילה היהודית במונטנגרו נחשבת לאחת הקטנות בעולם, כאשר היא הוקמה באופן רשמי רק בשנת 2011 ביוזמת הרב יואל קפלן, כחלק מהניסיון לשקם קהילות יהודיות בבלקן.

מאז, הקהילה פועלת לחיזוק הקשרים עם מדינת ישראל ועם קהילות יהודיות אחרות בעולם. בשנת 2017, בית חב”ד הוקם בפודגוריצה תחת ניהולו של הרב אריה איידלקופ, שמונה לרב הראשי של מונטנגרו. הרב איידלקופ יזם גם פתיחת גוף כשרות ומספק שירותים כשרים לתיירים ולקהילה המקומית. ב-2017 הונחה אבן פינה לבית כנסת בעיר הבירה. בשנת 2022 הוקם בית חב”ד נוסף בעיירת הנופש בודווה.

יעדים במונטנגרו

מידע יהודי וכשר

רשימת מוצרים כשרים
רשימת מוצרים כשרים במונטנגרו

מתכוננים לנסיעה

השכרת רכב

כל הטיפים ורשימת אתרים מומלצים להשכרת רכב

ביטוח נסיעות

ההמלצות שלנו לביטוח נסיעות לחו"ל ולמה חשוב לשים לב

שמירת חפצים

צריכים פתרון לשמירת חפצים? כאן תמצאו את כל האופציות

סים ותקשורת

כל מה שצריך לדעת כדי להישאר מחוברים גם בחו"ל
Scroll to Top